IndexSiden.dk | dyfo.dk | StrikeForce.dk
ModZone.dk
Home Forum Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferences Registration is free! Calendar Find other members Frequently Asked Questions Search
ModZone.dk : Powered by vBulletin version 2.3.0 ModZone.dk > ModZone.dk Fora > Projekter / Projects > 19" Rack
Pages (8): « First ... « 4 5 [6] 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
lbm
Member

Registered: Jul 2003

and finaly!

http://goodies.lir.dk/images/pictures/3d.jpg

Mangler bare lige nogle bolte+møtrikker så jeg kan montere hjulene!

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 11-10-2003 19:15
lbm is offline Click Here to See the Profile for lbm Click here to Send lbm a Private Message Visit lbm's homepage! Find more posts by lbm Add lbm to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
tkoc
Junior Member

Registered: Sep 2003

Cool

Nu er jeg i gang med at lave et rack der skal kunne smækkes strøm på og så skal den kunne køre et netparty med dhcp server firewall, webserver og 2 game server men nu er mit problem at jeg efter håndenhar lave kabinetterne klar til produktion 4 ialt men jeg mangler noget info jeg kan ikke gemmen skuge hvordan jeg sætter mainboard og harddiske fast til bundpladen og så mangler jeg et sted hvor jeg kan finde et board der kan køre med amd eller P4 processer i samme størelse som VIA EDEN boarde

og så det sidste er er der nogle der har målene på monterings hullerne på via bundkort og bagpladen til ATX der hvor stiken sidder

jeg håber på at have nogle billeder af kabinnetterne når de er lavet

Old Post 22-10-2003 18:01
tkoc is offline Click Here to See the Profile for tkoc Click here to Send tkoc a Private Message Visit tkoc's homepage! Find more posts by tkoc Add tkoc to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
lbm
Member

Du kan gøre det at de "beslag" hvis man kan kalde dem det,som sider mellem bundkort og plade normalt. Dem skruer du fast med en skrue som du normalt ville montere harddiske med nedefra! Og så kan du lige montere bundkortet med enten en møttrik hvis du kan finde en der passer, eller også så kan du bruge et af de beslag der igen... Det har jeg haft gjort i et tidligere projekt og fungere ganske glimrende!

skrue -> plade -> "beslag" -> bundkort-> "beslag" eller møttrik!

Håber du forstår det sådanne!

Old Post 22-10-2003 19:06
lbm is offline Click Here to See the Profile for lbm Click here to Send lbm a Private Message Visit lbm's homepage! Find more posts by lbm Add lbm to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
tkoc
Junior Member

Registered: Sep 2003

det var meget til hjælp men der er ingen der har målene på et Via Eden board vel altså mellem hullerne

Old Post 22-10-2003 19:12
tkoc is offline Click Here to See the Profile for tkoc Click here to Send tkoc a Private Message Visit tkoc's homepage! Find more posts by tkoc Add tkoc to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
lbm
Member

joh det har tyksak, han har ihvert fald nogle stykker af dem!

Ellers kan hullerne vente til du får moboet resten kan du jo SAGTENS lave. Du ved jo det er 170x170 mm...

Uanset hvad ville jeg ikke lave hullerne før du har bundkortet!

Last edited by lbm on 22-10-2003 at 20:16

Old Post 22-10-2003 20:01
TykSak
Guest

Registered: Aug 2002

Jeg startede med at lave en prototype og kopierede den så da alle mål var aceptable

men here er et scan af printet

Visit my 19" rack site

Old Post 22-10-2003 21:37
TykSak is offline Click Here to See the Profile for TykSak Click here to Send TykSak a Private Message Visit TykSak's homepage! Find more posts by TykSak Add TykSak to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
[XC]D-Ice
Junior Member

Registered: Oct 2003

Concetp image

Så var jeg lige i gang med Paint endnu en gang...

Har overvejet at lavet rack'ne i krydsfiner og beklæde fronten med 1-2 mm aluplade...spånplade blev ski for tykt...men det er jo lige prisen....men så er der også til mange racks i én plade...

selve rack kabinettet bliver dog stadig lavet i spånplade eller hårdtpresset fiberplade for minimal støj...

http://dott.lir.dk/19tommer_rack.jpg

Old Post 03-11-2003 18:51
[XC]D-Ice is offline Click Here to See the Profile for [XC]D-Ice Click here to Send [XC]D-Ice a Private Message Visit [XC]D-Ice's homepage! Find more posts by [XC]D-Ice Add [XC]D-Ice to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
[XC]D-Ice
Junior Member

officielle rack mål

Hejsa igen

Der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med de officielle mål til 19" rack fra 1U til 5U ?? og måske også blueprints??

har tænkt lidt over det...jeg har overvejet at måske få lavet rack-units'ne hos et firma jeg kender... (kan måske få det gjort gratis)

Så derfor kunne det være dejligt at få dem lavet i de rigtige mål..med bredde, højde, kant, huller osv.

Old Post 14-11-2003 18:06
[XC]D-Ice is offline Click Here to See the Profile for [XC]D-Ice Click here to Send [XC]D-Ice a Private Message Visit [XC]D-Ice's homepage! Find more posts by [XC]D-Ice Add [XC]D-Ice to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TykSak
Guest

Re: officielle rack mål

quote:
Originally posted by [XC]D-Ice
har tænkt lidt over det...jeg har overvejet at måske få lavet rack-units'ne hos et firma jeg kender... (kan måske få det gjort gratis)

Hey! Gratis! Jeg tar 10

OK jeg kikker mine "blueprints" igennem og ser om ikke jeg kan finskrive dem til dig

Visit my 19" rack site

Old Post 14-11-2003 19:29
TykSak is offline Click Here to See the Profile for TykSak Click here to Send TykSak a Private Message Visit TykSak's homepage! Find more posts by TykSak Add TykSak to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
[XC]D-Ice
Junior Member

ja...gratis....

Jeg skal nok bare betale en herregård for pladerne

men hva f*nden...så bliver det vel også godt...

Hvis det er, kan jeg måske få lavet en prototype og muligvis fremskaffe nogen priser, hvis der er interesse...

Old Post 14-11-2003 21:21
case modder
Junior Member

Registered: Dec 2003

Thumbs up nice

nice rack i'll send some of my pics soon ( of my shitty computer )

Old Post 09-12-2003 03:56
case modder is offline Click Here to See the Profile for case modder Click here to Send case modder a Private Message Find more posts by case modder Add case modder to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TykSak
Guest

Hellere sent end aldrig her er en side med specs på rack

http://www.ssiforum.org/docs/server_rack_spec_v1_1.pdf

Visit my 19" rack site

Old Post 13-12-2003 22:24
TykSak
Guest

Min ene disk på Webserveren gik seføli ned (så lbm du fik ret) så der kom 2 120Gb Maxtor diske i så nu har jeg plads til billeder osv der skal være backup på

Jeg er også ved at lege lidt med Windows Server 2003 og den er jo billig nok dog kun et halvt år men hva den tid den sorg

Visit my 19" rack site

Old Post 05-01-2004 15:30
lbm
Member

Det er fandeme det værste når de £$@£ harddiske går ned!

Har forresten fået lavet nogle nye billeder af mit projekt. Der er søreme kommet hjul under dyret nu...

Det er sq dejligt!

Dog har jeg sq ikke noget MOBO endnu, da jeg som sædvagentligt mangler penge!

Old Post 05-01-2004 15:37
lbm
Member

Tjaa.. Du burde gå væk fra winblowz i server verdenen!

hehe! )

Old Post 05-01-2004 15:38
All times are GMT. The time now is 12:59. Post New Thread    Post A Reply
Pages (8): « First ... « 4 5 [6] 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:
Rate This Thread:

Forum Rules: