IndexSiden.dk | dyfo.dk | StrikeForce.dk
ModZone.dk
Home Forum Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferences Registration is free! Calendar Find other members Frequently Asked Questions Search
ModZone.dk : Powered by vBulletin version 2.3.0 ModZone.dk > ModZone.dk Fora > Projekter / Projects > DVR [Indbygning af PC i TV bord]
  Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
TykSak
Guest

Registered: Aug 2002

DVR [Indbygning af PC i TV bord]

De sidste par dage har jeg været igang med at bygge en PC ind i mit TVbord da jeg vil have en DVR PC der kan optage direkte ned på en HD (Digital Video Recorder)

Her er mit TV bord inkl rod, jeg vil bruge det "hul" hvor alle video båndene ligger

Så det skulle tømmes og gøres klart (ja det var en stor opgave)

Her er så pladen delene skal sættes på så de kan stå på højkant

Efter lidt "boren" med et kopbord og "skæren" med en hobbykniv fik jeg lavet hullerne til PSU og MoBo

Tid til test!
Desværre var et par af mine MoBos defekte men jeg fandt da et til sidst (ASUS med en P3 1GHz CPU)

Udluftning skal der jo osse tænkes på så jeg fik lavet et 120mm hul i siden og monterede en 120mm blæser i det

Her er så hvordan projektet ser ud lige nu

Mere senere!

Visit my 19" rack site

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 08-07-2004 19:00
TykSak is offline Click Here to See the Profile for TykSak Click here to Send TykSak a Private Message Visit TykSak's homepage! Find more posts by TykSak Add TykSak to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TykSak
Guest

Så er front pladen ved at være færdig der er lavet plads til DVD drev, en kort læser, on/off knap, power/reset knap også mangler der hullet til LCDet

Som man kan se var det maling der var brugt før ikke "kompatibelt" med det nye maling (sort) så det boblede op så den skal slibes helt ned og males igen

Visit my 19" rack site

Old Post 09-07-2004 22:49
TykSak is offline Click Here to See the Profile for TykSak Click here to Send TykSak a Private Message Visit TykSak's homepage! Find more posts by TykSak Add TykSak to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TykSak
Guest

Så fik jeg slebet fronten ned (det tog sin tid og var rimeligt kedeligt) og lavet resten af hullerne

Sidste testopstilling inden det hele blev sat i "kabinettet"

20x4 LCD

så er vi ved at være der

Det færdige resultat

Specs:
1GHz Pentium III
512Mb Ram
Radeon 7200 ViVo Grafik kort
ATI TV kort
Creative Lyd kort
DVD Drev
Et par 8Gb diske
Trådløst tastatur og mus
6i1 kortlæser
20x4 LCD
10/100 Netkort

Spørgsmål og kommentarer modtages gerne

ShowShifter DVR 15 days test

Powered by ShowShifter

Visit my 19" rack site

Last edited by TykSak on 11-07-2004 at 14:54

Old Post 11-07-2004 14:31
Bob Duel
Co Admin

Registered: Feb 2003

Hvordan er temperaturen inde i skabet?

Old Post 11-07-2004 14:39
Bob Duel is offline Click Here to See the Profile for Bob Duel Click here to Send Bob Duel a Private Message Visit Bob Duel's homepage! Find more posts by Bob Duel Add Bob Duel to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TykSak
Guest

quote:
Originally posted by Bob Duel
Hvordan er temperaturen inde i skabet?

Målt efter at have kørt i 3 timer

Visit my 19" rack site

Old Post 11-07-2004 18:07
Sigar
Junior Member

Registered: Sep 2004

Damn, det er sgu for nice!

Old Post 26-10-2004 21:01
Sigar is offline Click Here to See the Profile for Sigar Click here to Send Sigar a Private Message Find more posts by Sigar Add Sigar to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Munchen
Member

Registered: Mar 2003

Hvordan med støjen, larmer den meget eller er den bare stille som en mus ? (Hey, vent, mus de larmer vel egentlig ... Så stille som ... Ehm, ja ... F*ck det ... Bare stille ...)

Old Post 01-11-2004 12:58
Munchen is offline Click Here to See the Profile for Munchen Click here to Send Munchen a Private Message Visit Munchen's homepage! Find more posts by Munchen Add Munchen to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TykSak
Guest

Det der larmer mest er de diske jeg har brugt men dem kan jeg skifte ud hvis det bliver for meget (de er jo osse kun på 10Gb stk)

BTW jeg hader osse når mus de holder en oppe sent om natten med deres larmende fester... eller var det naboen?

Visit my 19" rack site

Old Post 01-11-2004 16:06
All times are GMT. The time now is 05:51. Post New Thread    Post A Reply
  Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:
Rate This Thread:

Forum Rules: